Diskuse

Toto diskusní fórum je věnováno Panické poruše.
První panickou ataku jsem zažila v roce 2004. Tehdy pro mě musela přijet záchranka, protože jsem se úplně zhroutila. Točila se mi hrozně hlava, zvracela jsem, bušilo mi srdce a dokonce jsem na několik dní ochrnula na spodní končetiny.  Tehdy jsem byla přesvědčená, že umírám. Až později jsem se dozvěděla, že se jedná o panickou poruchu. Ataky jsem měla 2x až 3x týdně. Vždy, když to na mě přišlo, uklidnilo mě, když jsem si sedla k internetu a pročítala diskusní fóra. Ale časem se to na všech diskuzích zvrtlo na řeči o něčem jiném, než o panické poruše. Proto jsem před 6 lety založila toto fórum, které se věnuje jen této nemoci a ničemu jinému. Věřím, že za ta léta mnohým, kteří tuto diskuzi navštívili, byla k užitku. Prosím i nadále vkládejte všechny své poznatky, rady a tipy, jak se s touto zákeřnou nemocí vyrovnáváte právě vy. Ale zároveň prosím, abyste se neodchylovali od tématu, protože  příspěvky nesouvisející s PP odradí ty, kteří hledají na této diskuzi skutečnou podporu a pomoc. Věřím, že vzájemným předáváním si vlastních pocitů a zkušeností s touto nemocí spojených, se s ní dokážeme lépe vyrovnat.
Děkuji Všem Zuzka

46 485 Responses to Diskuse

  1. Jo says:

    Panicka ataka, může způsobit inkfart pokud osoba trpí hypertenzi? Nebo jsou nepodložené záznamy?

  2. A. says:

    Ahoj, do diskuze o PP pisu vubec poprve. Panicke ataky zazivam od konce cervna a nekdy jsou mirne, kdyz to „rozdycham“, jindy masakr, kdy nejsem schopna se postavit na nohy a dusim se. Pokud jsem zrovna nekde ve spolecnosti lidi, vetsinou si toho oproste vsichni vsimnou. Silene se pak stydim. Dnes jsem se skvele bavila na jedne akci se suepr lidma a proste to prislo. Takoca stresova vlna a silena uzkost, pocit duseni se, mzitky, pocit, ze jsem mimo a omdlim. Vybehla jsem z mistnosti na vzduch a venku uz jsem se nebyla schopna ani poradne postavit. Bojim se, ze takova ataka prijde i ve skole na prednasce nebo v praci v kanclu. Ze se naprosto znemoznim a skoncim nekde v zachrance jako se to uz jednou stalo minule praci. Dokazete v takove sitiaci reagovat tak, ze si u vas ataky nekdo nevsimne? Ja se proste v tu chvili neovladnu a mam strasny strach. Pak prijdou vycitky, ze jsem lidi kolem sebe vystresovala, ze se chovam jak blazen.. Mate nekdo podobne pocity?

    • PETRA says:

      ahoj posílám odkaz s výpisem terapeutů, najdete si dle vašeho města ,http://www.cskbt.cz/adresar-terapeutu.php
      musím říct že mě tedy KBT pomohla, měla jsem ošklivé ataky, mě tedy odvážela RZ několitrát 🙁 děsný ale prošla jsem léčbou 2 roky na AD pod vedením psychiatra a později pod vedením terapeutky jsem vysazovala a zařadila mě do normálního života… je to běh na dlouhou trať… škoda že jsem tenkrát nezašla na PSY dříve… pořád jsem zkoušela vše možné že to zvládnu sama nějak…od léčitelů po různé homeopatika, bylinky a co já vím… třeba by se mi to nerozjelo tak hodně… nic méně paniky se mi zase vrací , zatím se to dá není to tak silné ale jsou…je super že s tím umím pracovat, vím co to je, a jak se k tomu chovat a to díky KBT terapii, je fakt že na termín jsem čekala děsně dlouho ale pak jsem měla objednávky po týdnu, 14 dní, jsem zub. instrumentářka a když mě to zrovna chytne třeba u křesla při asistenci na chir. tak je to hustý 🙁 ale dá se to … je to hodně o tréninku a určo doporučuji terapie čím dříve tím lépe….přeji mnoho zdaru je nás dost co to máme a spouty lidí ani neví co to je a žijí s tím… tak všem hlavu vzůru.. 😡

  3. Karla says:

    Ahoj lidičky,pokud to půjde,tak přeji všem krásný víkend.Zdravím Petra a Amarellku !!!

    • Amarellka3 says:

      Ahoj Karli,
      díky, tobě také krásný víkend. Já ho moc krásný nemám, celou noc jsem zvracela a je mi pěkně blbě, i mám teplotu a celá se klepu. To už je čtvrtá nemoc od konce května a já už zas plaším, že mám něco s imunitou. Tak snad tobě je lépe. A co manžel v práci?

      • Karla says:

        Ahoj Amarelko,tak to mě mrzí, že ti není vůbec dobře!Já také nic moc, mam menstruaci, zase křeče, jako vždycky… Manžel si už v práci docela zvykl,co mu také zbývá, zpátky se už vrátit nemůže…Držím palce, ať je Ti už konečně lépe! Dobrou noc

  4. Ema says:

    Ahoj Amarelko.muzu ze te zeptat kolik si uctuji psychoterapeuti a terapeuti KBT za jedno sezeni?chodim sice k psycholozce,kterou mi hradi pojistovna,ale jak pises ….dlouhe cekaci doby,,sice si myslim,ze mi pomaha,ale kdyz mam zhorseni stavu musim cekat minimalne mesic.premyslim ze zkusim KBT terapii na paniky a uzkosti.dekuji zaodpoved.

    • Amarellka3 says:

      Ahoj Emo,
      no je to různé, já třeba za individuální KBT doplácela 200 Kč za hodinu, ale bylo to v roce 2008. Odkud jsi? Můžu ti sem hodit link na seznam KBT terapeutů z celé ČR a můžeš si jim zkusit napsat – jsou tam i kontakty a zeptat se jich, kolik si berou, ale myslím, že průměrná cena dnes za terapii je za hodinu 600-800 Kč. Já platím 500 Kč, ale je to výjimka a protože jde moje psycholožka na MD, tak budu u nové (kterou tedy ještě nemám) platit asi 700 Kč, tedy tolik se platí u těch, co mi doporučila místo sebe.

      • Ema says:

        Diky.jsem z Ostravy.

          • Vlasta says:

            Ahoj Amarellko, začala jsem shánět v Praze psychoterapeuta, ale je to dost obtížné. Začala jsem těmi levnějšími, a ti neberou. Teď zkusím ty od 800,- nahoru. Ale je to palba. Je to paradox, bojím se, že budu bez práce a tedy bez peněz a teď budu muset platit takovéhle pálky za to, aby mě toho strachu zbavili.
            A jak se máš? Já bohužel blbě. Dneska v noci jsem spala špatně, takže mě teď třeští hlava, je mi špatně od žaludku, no prostě je to hrůůůůza.

          • Amarellka3 says:

            Ahoj Vlasti,
            to máš pravdu, že je obtížné někoho najít, já měla dva tipy na terapeutky, obě jsem vyzkoušela, ale nevím, ještě bych chtěla vyzkoušet někoho dalšího, pořád si nejsem jistá. Jsem z toho dost zoufalá, protože s tou mojí stávající mám poslední sezení příští týden. Kde ty psychology hledáš, jestli se můžu zeptat (jako jasně, že na netu, ale máš nějaké stránky, nebo nějaký systém, podle čeho)? Já bych platila i 800 Kč, to bych chodila jednou za 14 dní (i když mám také neustálý strach, že budu bez práce). Jinak mě mrzí, že ti včera bylo blbě, jak je dnes? U mě tak nějak různě, ale tak snažím se, co to jde. Hezké odpoledne.

          • Jarmila says:

            ahoj Amarellko.
            Mluví se tady často o KBT. Prosímtě jak tato terapie probíhá to je nějaký dialog mezi psychologem a pacientem? Vůbec si to neumím představit…a pomáhá to na tyto panické stavy ?

          • Amarellka3 says:

            Ahoj Jarmilko,
            napíši toho více zítra, nebo v sobotu, dnes už jsem hrozně unavená, tak se mi to nechce rozepisovat, ale jen pro začátek, aby ses do KBT dostala, tak doporučuji nějakou knížku z nakladatelství Portál, na PP je Agorafobie a panická porucha, na GAD Úzkost a obavy, obojí napsal Praško a kol., jen nevím, jestli se ještě dají sehnat. Nebo nová je z Grady Panická porucha také od Praška a kol.

          • Amarellka3 says:

            Ahoj Jarmilko,
            tak ti něco napíši k té KBT, jak ses ptala. Je to zkratka pro kognitivně-behaviorální terapii, tedy z angličtiny práce s myšlením a chováním, není to tedy dialog, i když oba mluvíte, ale terapeut třeba něco vysvětlí, pak ti zadá nějaký úkol. Většinou se na začátku probírá stresová reakce, abys pochopila, co se ti v těle při úzkosti děje, že je to reakce "boj nebo útěk", ale ve skutečnosti s ničím nebojuješ, ani se nechystáš utéct. Pak se pracuje s tzv. bludným kruhem – ten ti také terapeut vysvětlí, nejprve si zmapuješ spouštěče (situace), kdy ti např, začíná ataka (př. jedu výtahem – zrychlí se mi tep. buší srdce, bolest na hrudi), pak zmapuješ myšlenky v tu chvíli (př. mám infarkt), pak emoce (strach, úzkost), pak tělesné reakce (více buší srdce, pocení, třes…) a na konec chování, toho jsou dva typy – zabezpečovací (př. vezmu se Neurol, volám záchranku) a vyhýbavé (příště už výtahem nejedu). Pak se učíš rozpoznávat tzv. ANM (automatické negativní myšlenky), ty pak tzv. "přerámováváš" tedy děláš s nich pozitivnější, nebo jiné možnosti než to nejhorší, co tě hned napadne… Je toho strašně moc, nemůžu to vše rozepisovat. Pak je důležitá součást terapie tzv. expozice, neboli nácviky, kdy se znovu "učíš" věci, kterých ses předtím bála, př. cestovat MHD. Někdy s tebou může jezdit ze začátku i terapeut, pak sama dojdeš na zastávku, pak nastoupíš a vystoupíš, pak jedeš jednu stanici… Mrkni i na ty knížky, které jsem ti tady doporučovala. Ještě jsem zapomněla od Grady Generalizovaná úzkostná porucha také od Praška a kol.

          • Jarmila says:

            děkuji Amarellko za odpověď.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *